Medlemsskab/priser

Medlemskab i Slagelse Skytteforening:

Årligt kontingent, fra februar til februar,

Børn – kr. 1000,00.

Voksen – kr. 1000,00.

Medlemskabet giver mulighed for at benytte foreningens våben til træning og konkurrence på hjemme og udebane.

Slagelse skytteforening er medlem af:
DGI/DGI Skydning
DSU Dansk Skytteunion
DSF Dansk Sportsskytteforbund
Derfor kan du deltage i skydninger, stævner og konkurrencer arrangeret af ovenstående organisationer.

Vi har et mindre udsalg af skiver, ammunition og relevant tilbehør

OBS

Som led i regeringens bandepakke trådte en ny våbenbekendtgørelse i kraft den 1. januar 2018. Den har betydning for alle skytteforeninger - fordi medlemmer, der ikke benytter eget våben og som er fyldt 15 år, skal godkendes af politiet på en SKV6, for lovligt efter den 1. juli 2018 at få overladt et våben, som tilhører den pågældende forening eller et medlem af foreningen.

Dette er populært sagt politiets tilladelse af dig til at måtte omgås våben uden opsyn. Ansøgningen sker på Slagelse Skytteforenings initiativ.

Børneattest

I 2005 vedtog folketinget en lov med krav om at indhente børneattester i forbindelse med ansættelse af personale mv. For dansk idræt medfører det, at alle idrætsforeninger er forpligtiget til at indhente børneattester på nyansatte trænere, ledere, instruktører mv., som er i direkte og  vedvarende Kontakt med børn under 15 år. Slagelse Skytteforening lever op til kravene uden anmærkninger. Vi syntes nemlig at et barn skal have tillid til sine trænere, instruktører og ledere, og forældre må ikke tvivle på sikkerheden, men skal trygt sende deres børn hen i idrætsforeningen